Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Praktijkverhalen

Liselot Bouserie is leraar wiskunde aan het Sint-Lodewijkscollege in Brugge. Sinds 4 jaar geeft ze ook seksuele vorming. Met een klein hartje ben ik aan mijn eerste sessie begonnenLees het praktijkverhaal
JongenMaaktTekening
Lieve Nevens is stafmedewerkster bij Sporen vzwHet Vlaggensysteem hielp het gezin om taal te vinden rond wat er gebeurdeLees het praktijkverhaal
MeisjeAlleeninKlas
Er mag meer aandacht zijn voor kwetsbaarheid op sociale media, in alle jaren.Lees het praktijkverhaal
Cathy De Feyter geeft training aan professionals over het Vlaggensysteem.Je krijgt als team meer aandacht voor seksueel gedrag dat wél oké isLees het praktijkverhaal
JongerenindeKlas
Eva Andries, leraar Sint-Paulus, Gent. Eén van mijn leerlingen zei: door in de les over schoonheidsidealen te praten kreeg ik een beter zelfbeeld.Lees het praktijkverhaal
'k Zag2BerenTentoonstelling
Ilse Mattens leidt kinderen en jongeren rond in de Wereld van KinaKinderen voorbereiden op wat ze later gaan ontdekken, dat maakt me blij.Lees het praktijkverhaal
Steven De Baerdemaeker (Çavaria)
Steven De Baerdemaeker maakt genderdiversiteit bespreekbaar op school. Ik ben blij als leraars zeggen: ‘Er is zo veel veranderd en het heeft mij eigenlijk weinig moeite gekost.’Lees het praktijkverhaal
Relationele en seksuele vorming in de klas
Serge Piette, leraar biologie Atheneum Voskenslaan GentLeerlingen reageren altijd met veel interesse, heel normaal eigenlijkLees het praktijkverhaal
Ann Thys, lerares GO! Atheneum AntwerpenSommigen zitten echt te luisteren met fonkelende oogjesLees het praktijkverhaal
Patrick, brengt regelmatig getuigenissen over hiv
Patrick, brengt regelmatig een getuigenisEchte vrienden zijn de mensen met wie je slecht nieuws deeltLees het praktijkverhaal